13 mrt 2017
maart 13, 2017

Zo beschrijf jij jouw waarde

0 reacties

In de beroepsvereniging waar ik lid van ben, gaat altijd de helft van de discussies over de vraag: hoeveel euro kan ik voor deze dienst vragen? Vind jij dat ook wel eens een lastige? Bekijk het dan eens andersom.

Natuurlijk is de prijs die je vraagt niet bepalend voor je waarde. (Hoewel, vergis je niet, veel mensen dat wel denken. Als iemand hoge prijzen vraagt, zal zij wel heel goed zijn!)
Maar het is andersom: je waarde bepaalt jouw prijs.
Je waarde hangt direct samen met wat jij voor een ander betekent.

De eerste vraag is dan: Wat voor resultaten boeken de mensen/bedrijven door samenwerking met jou?

·  Worden ze gezonder?
·  Vallen ze meer op?
·  Werken ze meer ontspannen?
·  Gaan ze meer verdienen?
·  Of slimmer werken?
·  Onderscheiden ze zich zo positief van anderen dat het niet
   meer uit maakt welke prijzen ze vragen?

De tweede vraag is: Wat maakt de samenwerking met jou bijzonder?

·  Voelen je klanten zich super welkom en gezien?
·  Zien ze door met jou te praten opeens door de bomen het bos weer?
·  Leren ze nu wat hen bijzonder maakt?

En wat is dat alles waard voor hen? Dat bepaalt ook jouw waarde. 

En die waarde beschrijven, dat is dan weer ontzettend waardevol.
Voor jezelf. Maar ook voor potentiële klanten: want het is precies wat zij graag van je willen weten.

Dus:
1 Wat voor resultaten boeken de mensen/bedrijven door samenwerking met jou?
2 En hoe bijzonder is de samenwerking met jou?

Beschrijf zo jouw waarde (of doe dat samen met mij).

En deel wat je hebt opgeschreven. Bijvoorbeeld via je je website. Of een blog. Of op Facebook. Met een mooie foto erbij van jou en één van je klanten.
(Zo. Nu weet je vast ook beter welke (goede) prijs je mag vragen voor je dienst of product!)

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *