27 nov 2014
november 27, 2014

Het geheim van overtuigend schrijven

0 reacties
Magische spiegel

Goede copywriting werkt voor jouw bedrijf. Moet je als ondernemer dan schrijver worden? Nee hoor, schrijven voor je bedrijf doe je maar met één reden: om klanten te trekken en hen ervan te overtuigen dat jij voor hen de beste keus bent. Ken jij het geheim van overtuigend schrijven?

Hoe doe je dat nu: overtuigend schrijven? Dat wil zeggen: teksten schrijven die effect hebben? Het geheim zit hem in de juiste richting. De meeste ondernemers schrijven teksten waarin ze vooral veel vertellen over zichzelf. Wie ze zijn, hun ervaring, de opleiding die ze hebben gevolgd. Dat vindt de lezer wel een beetje interessant. Maar hij of zij komt pas echt in beweging als je de magische spiegel gebruikt. Dat doe je in 3 stappen:

Het geheim van overtuigend schrijven -Stap 1 Kijk in de magische spiegel

Het geheim van overtuigend schrijven

Wat zie je in de magische spiegel?

Gebruik voor de inhoud van je teksten de magische spiegel. Wat veel ondernemers doen, is de spiegel op zichzelf richten en opschrijven wat ze zien. Veel meer effect heeft het om de spiegel op de lezer te richten en te beschrijven wat je dan ziet:

-je (potentiële) klant heeft een probleem of frustratie, hij maakt zich zorgen

-hij of zij wil iets, maar het lukt maar niet.

Jij beschrijft uitgebreid wat je ziet. Je bewijst dat jij snapt hoe vervelend het allemaal is, jij begrijpt deze klant volkomen.

Het geheim van overtuigend schrijven – Stap 2 Beschrijf de hindernissen

Daarna beschrijf je hoe het ook zou kunnen zijn. Hoe de wereld er uit zou zien als je klant zijn probleem heeft opgelost. Wat een feest, wat heerlijk zou dat zijn! Maar natuurlijk kom je daar niet zomaar. Er zijn hindernissen, de bekende voetangels en klemmen. Daarom bestaat het probleem nu nog en lukte het de klant niet om het zelf op te lossen.

Het geheim van overtuigend schrijven – Stap 3 Jij bent de held

En dan pas kom jij in beeld. In dit sprookje van de magische spiegel ben jij de held. Jij weet precies wat de klant nodig heeft om van zijn probleem af te komen. Je hebt precies de juiste vaardigheden en ervaring in huis! Je legt uit wat jouw bijzondere aanpak is en waarom die zo goed werkt. En vooral: wat het resultaat is. Je biedt je klant een uitweg en vertelt hoe hij in het paradijs kan belanden. Door met jou kennis te maken, meer informatie te vragen of beter nog: meteen je product of dienst te bestellen.

Wat brengt de magische spiegel jou? Ik vind het leuk om je ervaringen te horen!

Vragen? Mail even naar sasja@schrijfjerijk.nl, ik beantwoord ze graag.

“De magie van schrijven”

Meer lezen?

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *