02 feb 2015
februari 2, 2015

Beter bloggen voor je bedrijf

0 reacties
Beter bloggen voor je bedrijf

“Je moet ervoor uit je comfortzone. Het is moeilijk vol te houden. En je twijfelt of je wel interessant genoeg bent. Maar blogvrees is nergens voor nodig. Als je maar je ideale lezer voor ogen houdt en authentiek schrijft.”

Zo begint het verslag dat Jacomine Oosterhoff schreef over mijn workshop Beter bloggen voor je bedrijf tijdens Shespeaks 2015. Ze vervolgt: “Zeker dienstverleners moeten goed verwoorden wat hun klanten willen horen. Daarom is het zo belangrijk dat je eerst nadenkt over de vraag wie je ideale lezer is.” Recent Amerikaans/Engels onderzoek liet zien dat het woordje ‘get’ (krijg) in teksten 30% meer conversie oplevert. “Het moet de lezer iets opleveren.”

En daar ligt nu precies het spanningsveld. Want een blog moet ook authentiek zijn, geschreven vanuit eigen ervaring. “Een blog wordt persoonlijk door de manier waarop je schrijft. Je insteek kan een eigen ervaring zijn, maar die persoonlijke noot moet je altijd koppelen aan je werk.” Een moeilijke opgave. Een van de deelnemers bedenkt nog een laatste uitvlucht. “Kan ik het bloggen ook uitbesteden?” Sasja is onverbiddelijk: “Ik geloof dat iedereen dit kan leren. Ook jij. Ik help je er graag bij!”

Blogtips

  1. Tel je woorden, maximaal 500
  2. Schrijf niet mooi, maar duidelijk
  3. Geef tips en oplossingen in je blog
  4. Zorg dat je kop gaat over de inhoud
  5. Zonder beeld geen blog

Reactie uit de zaal: “Bloggen is naar buiten komen. Dus zit ik een dag te zwoegen op een blog en schrijf ik in een kwartier een artikel voor mijn clubblad. Dat doe ik voortaan anders.”

Ik vond het super om tijdens Shespeaks 9 vrouwen de weg te mogen wijzen naar authentiek overtuigen met blogs. Het is immers mijn missie om vrouwen een stap verder te helpen in hun leven en werk. Zodat hun kwaliteiten beter zichtbaar worden en ze meer verdienen. Dankjewel Jacomine, voor je enthousiaste verslag!

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *