Past je webtekst niet meer bij je bedrijf? Of trek je er niet voldoende nieuwe klanten mee? Pas dan deze zeven stappen toe.

Webtekst veroudert super snel. Je ontwikkelt nieuwe producten, gaat andere dingen doen. Je wordt zelf ouder, wijzer, je doet opleidingen, krijgt andere klanten, slaat een nieuwe richting in. Heel logisch dus dat je regelmatig je webtekst wilt updaten. Maar hoe doe je dat zelf zonder dat het je uren en dagen kost? 

Omdat ik hier altijd veel vragen over krijg, deel ik zeven direct toepasbare tips met je.

1 Spreek bezoekers aan zoals jij aangesproken zou willen wordenJ

Je website is het hart van je bedrijf online. De kans is best groot dat dit de eerste plek is waar je met potentiële klanten in gesprek gaat. Stel je eens voor dat een klant bij je langs komt voor een gesprek. Wat zeg je dan? Wat voor woorden gebruik je? Gebruik diezelfde toon en woorden op je scherm.

2 Zorg dat ze je onthouden

Veel mensen zijn maar enkele minuten op je website. Geef daarom iets weg. Nuttige informatie, een abonnement op je blog of een e-book. Door aan te slag te gaan met de schrijftips die ik geef in Schrijven met hart voor je klant herinneren bezoekers zich mij ook nog lang nadat ze mijn website hebben verlaten.

3 Vertel niet hoe je werkt

Mensen die jouw website bezoeken, hebben een bepaalde vraag of probleem. Wat ze heel graag willen, het allerliefste van alles, is een oplossing. Wat ze minder interessant vinden, is hoe jij precies te werk gaat. Ze willen vertrouwen krijgen in jou, voelen dat jij hen helpt met hun probleem. Schrijf daar dus over. 

4 Schrijf je teksten zelf

Uitbesteden ligt voor de hand. Je hoeft immers niet alles zelf te doen als ondernemer. Toch raad ik je aan om zelf te leren schrijven. Want jij kent je werk, je merk en je klanten als geen ander. Jij weet wat jou uniek maakt. Bovendien: een goede website is actueel. Je moet dus steeds nieuwe content maken. Handig als je dat zelf snel kunt doen. Oefen regelmatig of volg een training. 

5 Zet je klant centraal

Schrijf op je website niet te veel over jezelf en des te meer over je klant.

6 Een nieuwe website kun je tegenwoordig zelf bouwen

Zie je op tegen het gebruik van je veel te ingewikkelde en ouderwetse CMS? Je bouwt tegenwoordig zelf eenvoudig een website in WordPress. Je kunt hem eenvoudig updaten en al je tips en blogs delen. Ik heb het zelf gedaan en als ik het kan, kan jij het ook. 

7 Laat je klant het verhaal doen

Jouw klanten weten pas echt dat het werkt wat jij doet. En bezoekers van jouw website zullen jouw klanten eerder geloven dan jouzelf.  Dus: ga vandaag nog opschrijven waarom klanten zo blij met je zijn.

Ik hoop dat je heb kunnen helpen met deze zeven tips om zelf je webtekst te updaten.

Wil je in 1 dag resultaat?

Kijk dan eens bij Jouw webtekst in 1 dag.

Heb je vragen? Mail me gerust.