schrijven, overal ter wereld

Je bent ondernemer en je hebt een website nodig en een (digitale) folder of blog. Je twijfelt: zal ik de tekst uitbesteden aan een professional? Die schrijft het allemaal vast veel mooier op dan ik, denk je. Toch is het slimmer om zelf te leren schrijven en je klant te overtuigen. Ik geef je de 7 belangrijkste redenen (maar er zijn er nog veel meer!).

  1. 24/7 in gesprek met je klanten

Als je overtuigend kunt schrijven, kun je de klok rond communiceren met potentiële klanten. Schrijven kun je altijd en overal doen. Zo bouw je continu verder aan jullie relatie, al zit je aan de andere kant van de wereld.

  1. Een foto zegt meer

Met een goed bijschrift. Juist die woorden zetten je lezer aan tot actie. In een foto ziet iedereen iets anders. De één let op de kleur, de ander op de vormen, een derde herkent iets van vroeger.

Met de juiste tekst stuur jij wat ze zien. Tekst is zo krachtig.

  1. Elk woord telt, nu meer dan ooit

Of je nu kiest voor een blog of een video, de basis is een geschreven tekst. De invloed van het woord, is anno nu actueler dan ooit. Vraag het maar aan politici die willen worden gekozen of aan succesvolle bedrijven: zij investeren fors in tekst en communicatie, Het beroep van copy writer is het best betaalde beroep in de Verenigde Staten, hoorde ik pas. Schrijvers verdienen er per muisklik. En dat is niet voor niets!

  1. Nee, uitbesteden is niet slim

Als ondernemer heb je eigenlijk twee mogelijkheden: of je besteedt het maken van je teksten uit. Of je doet het zelf. Wat je ook kiest: het moet goed zijn. Heb jij het budget om permanent een goede tekstschrijver in te schakelen? Uitstekend idee. Houd er wel rekening mee dat je vrijwel wekelijks nieuwe content moeten laten maken. Wil je niet elke week die kosten maken? Dan is eenmalig investeren in je eigen schrijfvaardigheden slimmer!

  1. Klik!

Je wilt graag veel bezoekers op je website. En nog liever wil je dat ze je e-book, training of ander product bestellen. Zolang de bezoeker klikt, blijft hij bij je. Je moet hem dus blijven verleiden met aantrekkelijke content. Dan krijgen jullie vanzelf een klik. Letterlijk en figuurlijk.

  1. 7 is het magische getal

Gemiddeld moet iemand 7 x iets van je hebben gezien voordat hij klant wordt. Een blog, een e-mail, een Facebook-bericht, een nieuwsbrief, je website, nog een blog, een artikel, een video. En wat is de overeenkomst tussen dit alles? Je snapt het natuurlijk al: de basis is een ijzersterke tekst.

  1. Het wordt steeds leuker!

Schrijven gaat steeds beter als je het vaker doet. Een typisch geval van learning by doing. En dan wordt het ook veel leuker, dat hoor ik van al mijn cursisten. Nu investeren is echt je leven lang profiteren.

 

 

Reageer

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *